برگزاری جلسه هماهنگی پزشک خانواده و نظام ارجاع به ریاست دکتر جهانیان
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان، جلسه هماهنگی در راستای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، با حضور مهندس طهماسبی (مسئول فناوری اطلاعات دانشگاه)، خانم کاظمی (مدیر گسترش استان)، آقای پرواره (مسئول سامانه سمیس) و اعضای کمیته مربوطه، به ریاست دکتر جهانیان، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان، در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری در سالن جلسات ستاد شبکه برگزار گردید.
در این جلسه، دکتر جهانیان بر ضرورت تسهیل فرآیند ارجاع بیماران و کاهش هزینههای درمانی تأکید و اظهار داشت: «کاهش فرانشیز بیماران سرپایی و بستری، گامی مؤثر در جهت تحقق عدالت در سلامت و حمایت از اقشار کمدرآمد جامعه میباشد.» در ادامه جلسه، مصوبات ذیل به تصویب رسید:
· کاهش فرانشیز بیماران سرپایی ارجاعی از سطح یک به کلینیک سطح دو بیمارستان از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد
· دستور بستری با فرانشیز صفر درصد (رایگان) برای بیماران ارجاعی
· اعمال ویزیت رایگان تا چهار بار برای کلیه مراجعین در سامانه پذیرش مراکز سطح یک
· اعمال ۵۰ درصد فرانشیز دولتی برای ویزیتهای بیش از چهار بار در سامانه پذیرش مراکز سطح یک
در پایان جلسه، دکتر جهانیان با تقدیر از همکاری و تعامل سازنده حاضرین، بر نظارت مستمر بر اجرای دقیق مصوبات و ارائه گزارشهای دورهای به دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید کرد.
نظر دهید